Ma abtin extrem de des sa comentez de rau, dar unele chestii merita taxate… fara suparare.

Am fost de curand la o conferinta, unde un speaker (un pic cam prea arogant pentru gustul meu) prezenta cu mult patos rezultatele unei promotii facute de agentia pe care o reprezenta, pentru un client din FMCG.

La un moment dat explica cat de mult succes a avut promotia, pentru ca oamenii se inghesuiau sa participe over and over again, in special pe site-ul promotiei.

A sustinut afirmatiile si cu cifre: ~75% new visitors. Sa ma ierte cel de sus, dar ultima data cand am verificat, cifra asta se interpreta ca „3 din 4 oameni au intrat pe site o singura data si n-au mai revenit”.

Ca idee, in cazul promotiilor FMCG, o medie tipica de new visitors baleiaza intre 50% si 70% cu cele mai multe cazuri in jurul a 60%. 75% chiar e un rezultat in afara cazurilor tipice, insa in sensul rau. In niciun caz nu ar trebui dat ca exemplu pozitiv…

Din punctul meu de vedere nu pot sa imi imaginez decat trei scenarii pentru care ai face o duda de tipul asta:
a) pornesti de la premiza ca audienta din sala este o adunatura de papagali care inghit orice si ca sunt mai entuziasti de floricelele prezentate decat de „real hardcore stuff”
b) realmente nu ai habar sa judeci cifrele… ceea ce e nasol, tinand cont ca vii sa vorbesti unor oameni care teoretic trebuie sa plece acasa cu ceva „de aplicat”
c) crezi cu sinceritate ca ai avut o campanie de succes ceea ce este o forma agravata a bolii de la punctul b)

Refuz sa cred ca prezentarea a fost un material validat anterior cu clientul…

Cum ar zice colegul Radu: madre de dios 🙂