Inceputul de an este o perioada interesanta in agentii: se renegociaza contracte, se discuta feeuri, se participa la pitchuri, etc. In acest an mi-am amintit ceva ce stiam si mi-a mai zis si un coleg din industrie: regula celor 3P.

Pe scurt regula zice ca vrei sa pastrezi un cont daca iti aduce macar 2 din 3 lucruri: people, portfolio sau price (sunt convins ca original era altfel la ultimul P).

People = cat de bine relationezi ca agentie cu oamenii cu care lucrezi de la client
Portfolio = cat de interesante sunt proiectele pe care le faci cu respectivul client si care e sansa ca pe baza lor sa castigi alti clienti
Price = volumul de business adus de client

Acum, sunt constient ca suntem in Romania, iar eu nu sunt o fire foarte pretentioasa 🙂
Asa ca as zice ca in piata noastra, in aceaste vremuri tulburi, ar merge si cu 1.5P

La inceputul acestei saptamani am aplicat cat mai obiectiv si realist posibil regula pe toate conturile noastre si pot sa recomand oricarui om din agentii care negociaza fee-uri ca este „the thing to”. Nu e niciun secret ca de la an la an exista presiune pe reducerile de cost, asa ca acest scurt exercitiu te ajuta big time sa decizi care este punctul in negociere de unde merita riscul sa spui „NU”.