Astazi am ajuns la servici la 6:22 si din exces de energie am reusit sa mai si citesc cate ceva. Am dat pe IQAds peste un editorial al Ralucai Feher de la Cap. Nu am avut sansa sa o cunosc pe Raluca Feher personal, am insa tot respectul pentru ceea ce a produs Cap in ultimii ani iar articolul ei m-a motivat sa prezint si eu o experienta personala din prima jumatate de an de Interactions. Este al doilea caz de acest gen de care ma lovesc si cred ca intr-adevar, daca parafrazez ce spune Raluca in editorial, ceva nu e in regula.

Iata despre ce e vorba:

  • Clientul X (nu dam nume, ca nu e frumos) te invita la discutii despre un proiect mare si complex pe care vor sa il dezvolte (vorbim de un site, ca sa fiu mai specific)
  • Se realizeaza un document de functionalitati detaliate (free of charge desigur…) de aproximativ 30 de pagini, inclusiv mecanici, modul in care functioneaza interfata de adminstrare, samd (toate acestea fiind propunerile agentiei). Pentru cine stie cum functioneaza lucrurile, asta se traduce in aproape 100 de ore de munca… lejer.
  • Clientul primeste documentul si urmeaza o perioada de tacere de 1.5 luni
  • Primim apoi un brief de pitch pentru dezvoltarea efectiva a proiectului in care 90% din brief este copy paste si prin care clientul solicita oferta de pret pentru dezvoltarea respectivului proiect (si cand zic copy paste ma refer inclusiv la formatare si micile greselile de typing din documentul original trimis la client… au schimbat insa macar autorul din proprietatile documentului).
  • La o discutie aseara aflu de fapt ca acelasi client a mai facut acelasi lucru si cu o alta companie, pe un alt proiect, iar noua este a doua oara cand ni se intampla.

Adica iei munca (fara taxa) a unei agentii si o folosesti apoi ca brief de pitch?

Nope. Nu se face.